Pályairány előrejelzés LHBP

Pályairány előrejelzés Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér LHBP

Daily runway usage forecast for Liszt Ferenc International Airport Budapest (LHBP)
Based on wind direction forecasts.
Green bar: Runway 31 (fly heading -> 308°) | Red bar: Runway 13 (fly heading -> 128°)

Budapest Liszt Ferenc Repülőtér használatos pályairány előrejelzés
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi Repülőtér használatos Pályairány előrejelzés

forrás: hungarocontrol

A naponta frissülő pályairány előrejelzés segítségével tájékoztatást kívánunk adni arról, hogy a várható szélirányok alapján milyen irányban történnek majd a le- és felszállások Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren (LHBP).

A naponta frissülő pályairány előrejelzés segítségével tájékoztatást kívánunk adni arról, hogy a várható szélirányok alapján milyen irányban történnek majd a le- és felszállások Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.

A légijármű a le- és felszállásokat lehetőség szerint szembe szélben hajtja végre. A szél sebességétől és irányától függően ezért két pályairány használatos: a 31-es és a 13-as. A 31-es irány azt jelenti, hogy a le- és felszálló repülőgépek 310-es irányba, azaz észak-nyugati irányba repülnek. Ilyenkor a leszállás dél-kelet felől, azaz Vecsés, illetve Üllő irányából történik, a felszállás pedig északnyugati irányba, azaz Budapest felé. A 13-as irány ennek a fordítottja: ekkor Budapest felől érkeznek a leszállásra készülő repülőgépek, míg felszálláskor délkeleti irányba – Vecsés, Üllő irányába – hagyják el a repülőteret.

A várható pályairányokat az előrejelző meteorológusaink által készített szélprognózisok alapján adjuk meg. A valós pályairány azonban részben a prognózisok korlátozott lehetőségei, részben más, előre nem látható üzemelési körülmények miatt eltérhet az itt megadottaktól. Mindezek mellett arra törekszünk, hogy a pályairány-előrejelzések a lehető legpontosabbak legyenek.

A naponta frissülő ábrák órás részletezettséggel mutatják, hogy milyen valószínűséggel számíthatunk az egyes pályairányokra. A legnagyobb bizonytalanságot azok az esetek jelentik, amikor mérsékelt délkeleti szél fúj, mert ilyenkor a szélsebesség előrejelzésében akár 2 km/h-ás pontatlanság is eltérő pályairányt jelent.

További érdekes repülés információk:

Homebriefing: útvonalterv leadás online

homebriefing útvonalterv online a pályairány előrejelzés oldalon

aug 23, 2015   890   FlyTime.hu    Repülés Információk    
Összesen 8 szavazat
0

Mond el hogyan lehetne még jobb a bejegyzés!

+ = Ember, vagy spambot?

Tegyél fel kérdést a tudástárban!

Email értesítést kapsz, ha a kérdés frissül, vagy megvalászolásra kerül!

+ = Ember, vagy spambot?

Válasz